Az első alkalmazottak felvételekor a legtöbb cégvezető ezt a kérdést teszi fel magának: mitől fog ez az ember, akit méregdrágán megfizetek, ugyanolyan jó munkát végezni, mint én? Vajon tényleg megéri felvenni, fizetni utána az apehnek, az egészségbiztosítónak és még ki tudja hány sóhivatalnak a sarcot?
A jó hír, hogy Te, mint cégvezető egy egyszerű trükkel tudsz hatni az alkalmazottaidra. Ha használod ezt a módszert még a legunottabb, leglehangoltabb munkatársad is lelkesebben fogja végezni a munkáját. Pedig ez a dolog nem bonyolult, két szóban le lehet írni: közös cél.
Te alkalmazottaid látják maguk előtt a célt? |
Egy csapatot semmi sem tud olyan jól összefogni, mint a közös cél, amit együtt el szeretnének érni. Neked csak annyi dolgod van, hogy összeszeded a kollegákat és megbeszéled velük a cég következő nagy lépését: 20 új ügyfelet becserkészni a következő szakmai kiállításon, piacra dobni az új terméket egy hónapon belül, 5 ponton javítani a szolgáltatásainkat az ügyfelek visszajelzései alapján, stb...
Csak arra kell figyelni, hogy konkrét, mérhető és határidőhöz kötött célokat tűzzetek ki. Az emberek nem szeretik az olyan ködös dolgokat, mint a "kommunikációs stratégia javítása". Ilyen bullshitet, csak egy multi engedhet meg magának, neked jól használható, konkrét célok kellenek. Ez a cél lesz az, ami ott ragyog az alkalmazottaid előtt, ami vezeti őket a helyes irányba. Ez az ami büszkeséggel tölti el őket, ha sikerül elérni, és ami összefogásra, kemény munkára készteti őket, amíg elérik azt.
Felmerül a kérdés: a Te vállalkozásodban van ilyen közös cél? Ha nincs a fentiek után nem nehéz kitalálni egyet, és ezt elmondani minden munkatársadnak. És ha már van közös célotok jól jöhet egy online naptár, amiben mindenki nyomon követheti a cégben a fontos határidőket.