Sokan mondják nekünk, hogy jó ez a Google Docs, de azért még nem képes mindenre, amire a Microsoft Word. Nos nekik teljesen igazuk van, például szép színes kiadványok készítésére nem alkalmas a Google Docs, erre sokkal jobb a Word. A kérdés, hogy a cégedben tényleg napi nyolc órában prospektusokat szerkesztetek-e? Járjuk körül egy kicsit a témát és nézzük meg melyik a jobb választás.
A Google online dokumentum szerkesztője egy nagyon jó eszköz, de nem arra való, mint a Word. Vannak olyan funkciók, amelyre a Docs nem képes, és az állítás fordítva is igaz: vannak olyan dolgok, amiket a Worddel nem lehet megcsinálni. A Word például jobb választás, ha színes kiadványokat szeretnél összerakni, például az ügyfeleknek. A Google Docsal a grafikai elemeket nem olyan könnyű megvalósítani, habár ezt is folyamatosan fejlesztik. Ugyanakkor a Google Docs segítségével egyszerűen és gyorsan lehet dokumentumokat megosztani, és rengeteg szenvedéstől megkímél, ha többen szeretnétek együtt dolgozni.
Mi sem gondoljuk azt, hogy egy magára valamit is adó cég teljesen nélkülözni tud jelenleg egy offline irodai programcsomagot. Ugyanakkor jelentős költségcsökkentés érhető el, ha belátjuk, hogy a munka során használt dokumentumok nagy része egyszerű munkaanyag: jegyzetek, feljegyzések, táblázatok. Ezekhez bőven elég az online dokumentum szerkesztő is, ráadásul ezeket a fájlokat a legtöbb esetben nem csak egy embernek kell látnia, tehát fontos a megoszthatóság, a közös szerkesztés. Mi azt gondoljuk, hogy a legtöbb cégben a munkatársak többségének hasznosabb a Google Docs, és az asztali programokat elég csak azoknak megvásárolni, akiknek tényleg szükségük van az extra funkciókra. Egy ilyen vegyes megoldással sok pénzt meg lehet takarítani.