Sok vállalkozásban van egy "Marika néni". Marika néni az, aki viszi a könyvelést és minden aláírandó papírt időben odatol az emberek orra alá. Marika néni az, aki átlátja azt a néhány tonna papírrengeteget, amit a magyar bürokrácia egy vállalkozótól megkövetel. Marika néni mindenről tud, még arról is, amiről nem kéne. Ő az, aki meleg teát készít, ha megfázol, és csak az unokákról szóló kilencedik történt után enged dolgozni. Ő az, aki nemrég birtokba vette az új kompjútert, de még nem mindent ért, és néha bizony megkér: ugyan már Lajoskám, mutasd meg nekem mért nem megy ez a fránya vörd.
Marika nénit általában mindenki szereti, hiszen nélküle aligha működne a cég. A probléma csak akkor következik be, amikor egy esős reggelen Marika néni nem jön be dolgozni. Hogyan tudjuk elérni azokat a dokumentumokat, amiket korábban ő kezelt? Hova lettek a fontos táblázatok, elszámolások?
Ilyenkor már jól jön, ha van a cégben egy olyan egységes dokumentumkezelő rendszer, amit minden alkalmazott használ, és amit a vezetők bármikor el tudnak érni. Külön előny, ha ez a neten van és megfelelő jelszavakkal távolról is hozzá lehet férni. Olyan finomságokról már ne is beszéljünk, hogy egy dokumentumot egyszerre többen is tudnak szerkeszteni.
A Te vállalkozásodban van olyan kritikus munkatárs, akit nagy érvágás lenne nélkülözni? Nálatok mi történik, ha egy alkalmazott odébb áll: visz magával minden anyagot?